Duurzame transities

Sustainable transitions

Ontwikkelingen in de branche zijn veelal gebaseerd op duurzaamheid. De meeste mensen zien echter niet het proces van deze veranderingen, alleen het eindresultaat. En hoewel het eindresultaat misschien een ander product is, weten ze niet precies wat er anders aan is. Het kan de verwerking, het transport, de recycling, de CO2-uitstoot, enz. zijn. Ons doel is om mensen te informeren over de wetenschappelijke duurzaamheidsveranderingen die in de industrie worden doorgevoerd. Om meerdere verschillende lezers aan te trekken en niet alleen te focussen op de wetenschappelijke output van een verandering, zullen de artikelen ideeën presenteren zoals veranderingen in voedsel, kleding, energiebronnen voor consumenten. Hiermee hopen we mensen met een algemene interesse in duurzame veranderingen te informeren en een startpunt te genereren om een ​​gesprek op gang te brengen. De keuze van onderwerpen Insecten (voedsel) Vlees uit het lab (voedsel) Kleding gemaakt van landbouwafval (beauty/ lifestyle) Biowetenschap met bacteriën (wetenschap) Hernieuwbare energie in huis (wetenschap)

De keuze van onderwerpen

• Insecten (voedsel)
  • Vlees uit het lab (voedsel)
  • Kleding gemaakt van landbouwafval (beauty/ lifestyle)
  • Biowetenschap met bacteriën (wetenschap)
  • Hernieuwbare energie in huis (wetenschap)

Ontmoet het team!

Over Valentina Bravo

Met een achtergrond in gezondheidswetenschappen en een passie voor het redden van de planeet, leest Valentina de nieuwste inhoud over zelfverbetering door middel van duurzaamheid en deelt ze alles wat ze zou willen dat iemand gewoon voor haar had klaargelegd op één plek. Als fervent verhalenverteller maakt ze elke duurzaamheidswetenschap gemakkelijk te verteren, zodat je genoeg stof tot nadenken hebt!

Over Luka van Groeningen

Als voormalig student sociaal beleid en biologie wil Luka haar kennis bundelen om maatschappelijke vraagstukken op het gebied van gezondheid en duurzaamheid op te lossen. Telkens wanneer existentiële wanhoop toeslaat over de haalbaarheid van dit langetermijndoel, zal ze haar energie richten op het verbeteren van haar pianovaardigheden of rondlopen in de natuur op zoek naar interessante wezens.

Over Natali Kirstopuryan

Natali Kirstopuryan is een wiskundige en natuurkundige. Ze werkte als lerares in verschillende klassen en leerde professioneel hoe ze het publiek kon boeien met creatieve en ontvangergerichte inhoud. Ze is er sterk van overtuigd dat “duurzaamheid geen keuze is, het is een levensstijl”. Daarom benadrukt ze in haar posts het belang van groene energie en recycling. Ze informeert haar publiek over actuele milieukwesties zoals de opwarming van de aarde en schaarste aan hulpbronnen. Bovendien begeleidt ze hen om hun consumptiegedrag te veranderen door hen nieuwe manieren aan te bieden om traditionele energiebronnen te vervangen door hernieuwbare. Ze moedigt mensen aan om een ​​gezonde levensstijl in hun leven op te nemen. Ze heeft een persoonlijke interesse in het creëren van niet alleen gezonde, maar ook smakelijke veganistische recepten. Daarnaast volgt ze online cursussen over de voordelen van plantaardige producten op ons immuunsysteem en spijsverteringsstelsel.

Over Siem van Kruijsbergen

Mijn naam is Siem van Kruijsbergen. Ik ben 21 jaar, ik kom uit Rotterdam maar woon nu in Wageningen. Hier heb ik ook mijn bachelor Biologie gedaan. Tijdens mijn bachelor heb ik ook mijn tweedegraads lesbevoegdheid behaald. Ik vind het heerlijk om docent te zijn en daarom wil ik graag mijn eerste graad in Utrecht halen. In mijn vrije tijd luister ik graag naar analoge jazz-, rock- en bluesmuziek. Daarnaast kook ik graag en verzorg ik mijn drie prachtige vogelspinnen.

Over Jurrian Zandbergen

Jurrian Zandbergen, die studeert om eerstegraads leraar te worden, legt alles uit over natuurkunde en scheikunde om zijn studenten iets van deze wereld te laten begrijpen. Ook bekend als “The Family IT Guy”, zal hij zijn slaap opofferen om experimenten voor te bereiden die ofwel resulteren in “wauw” of “boem”, of beide.