Ons leven op Mars

#5. Hoekstra, Hessel; Lentink, Martin Sven; Meppelink, Jojan; Schilt, Britte

De eerste keer dat mensen voet op Mars zetten, zou al in 2033 kunnen zijn! Dit betekent dat de eerste mensen die voet op de rode planeet zetten, mogelijk behoren tot onze huidige generatie middelbare scholieren. Terwijl organisaties zoals SpaceX hun ogen gericht hebben op de kolonisatie van Mars, onderzoeken we wat er nodig is om daar te komen en hoe te overleven op zo’n onherbergzame planeet. We stellen onszelf de volgende vragen:

• Wat zou de reis naar Mars inhouden?
  • Wat gaan we eten en drinken op Mars?
  • Hoe beschermen we ons tegen mogelijke buitenaardse ziekten?
  • Hoe beïnvloedt het leven op Mars ons lichaam?

Door deze vragen te beantwoorden hopen we onze lezers / bezoekers mee te nemen op een reis van de eerste stappen op Mars tot een gevestigde gemeenschap. We willen ons publiek informeren en stimuleren om na te denken over wat belangrijk is voor mensen om een ​​nieuwe beschaving te vormen.

OVER DE AUTEURS

Hallo! Ik (Britte) woon in Amsterdam en heb een achtergrond in biologie en zeewetenschappen. Als ik niet als barman werk, geniet ik ervan om de bergen op aarde te verkennen door middel van rotsklimmen. Ik ben nu blij om samen met jou de volgende stap te zetten: Mars verkennen – en uitzoeken wat voor eten en drinken ik je daar kan serveren.

Hallo! Mijn naam is Jojan en ik woon in Utrecht. Na de middelbare school heb ik biologie gestudeerd en ik focus me nu op hoe het immuunsysteem werkt. Ik vind het heerlijk om door middel van lezen meer te weten te komen over verschillende tijden en plaatsen. Dus ik ben erg opgewonden om met jou de reis naar Mars te maken en te zien hoe het leven daar zou kunnen zijn. En kijk specifiek of we ziek kunnen worden van bijvoorbeeld het water op Mars of dat andere levensvormen ziektes kunnen dragen die we zouden kunnen oplopen.

Hallo iedereen! Mijn naam is Hessel uit Leiden. Na mijn studie biologie ben ik begonnen met een studie in wetenschapsonderwijs en communicatie. Ik ben geïnteresseerd in hoe het leven werkt, en ik vertel er graag verhalen over. Ik hoop je te vertellen hoe je in leven kunt blijven op de rode planeet. Als ik deze verhalen niet vertel, kun je me vinden terwijl ik door de natuur wandel of over groene politiek praat.

Hallo! Ik ben Martin Sven. Ik ben een nerd die geniet van onderwerpen als wiskunde en natuurkunde. Vorig jaar heb ik een diploma natuurkunde behaald met een focus op onderwijs. Momenteel studeer ik Wetenschapscommunicatie en Onderwijs in Utrecht, waar ik ook woon. Als ik dat niet doe, speel ik graag videogames en tabletop-games zoals Warhammer 40.000 en Dungeons and Dragons. Als ik klaar ben met mijn huidige opleiding, wil ik graag natuurkundeleraar worden op de middelbare school.

Vertaald uit het Engels