Duurzame producten

We zijn erg enthousiast om blogs, kennisclips en social media posts te maken over duurzame producten! We zijn een interdisciplinair team van 4 onderzoekers uit verschillende vakgebieden: plantenwetenschappen, scheikunde, biomedische wetenschappen en duurzame ontwikkeling. We zullen ons in onze communicatiestrategie richten op duurzame/circulaire producten.

Alissa

Ik ben Alissa en heb gekozen voor een add-on wetenschapscommunicatie voor mijn master duurzame ontwikkeling (mijn bachelor was psychologie). Mijn interesses liggen in hoe we mensen kunnen motiveren om positief over de toekomst na te denken en te werken aan een duurzame toekomst, ook al lijken de huidige problemen onoverkomelijk. Gelukkig heb ik een perfecte plek gevonden om hier meer over te leren en mijn stage te doen: de Urban Futures Studio. De Studio stelt de vraag hoe we gezamenlijk aan positieve toekomsten kunnen denken en mensen proberen te stimuleren om anders en explicieter over de toekomst te denken.

Jaap

Mijn naam is Jaap en ik ben scheikundeleraar op de middelbare school… Nu hoor ik je bijna denken… Nee, ik ben niet zo’n saaie, oude sandalen-en-sokken-dragende scheikundeleraar. Ik ben een jonge en creatieve jongen met veel meer interesses naast de wetenschap en scheikunde. Het ding waar ik het meest gepassioneerd over ben, is skateboarden. Het heeft me gebracht waar ik nu ben door me te leren vallen, dan weer op te staan ​​en het opnieuw te proberen. Met deze instelling heb ik twee bachelors afgerond, één in scheikunde en één in lesgeven. Met mijn kennis van scheikunde, mijn liefde voor lesgeven en mijn skateboarders-mentaliteit is het mijn missie om jonge mensen in de wetenschap te inspireren, zodat we een duurzamere wereld kunnen creëren voor toekomstige generaties.

Iris

Hoi, ik ben Iris, 24 jaar en woon in Amsterdam. Ik ben begonnen aan mijn bachelor Natuur- en Maatschappijwetenschappen, want wie wil er nu niet alles leren?

Ik koos voor een major in Biomedische Wetenschappen, omdat ik van het menselijk lichaam hou en omdat we allemaal uit cellen bestaan ​​die eigenlijk al het zware werk voor ons doen. Als je het programma van het Klokhuis hebt gezien, dan weet je wat ik wil gaan doen nadat ik deze master heb afgerond. Kinderen kennis bijbrengen over wetenschap buiten het klaslokaal is een droom van mij.

Yihong

Hallo, hier is Yihong. Ik kom uit China en woon nu in Utrecht. Ik heb in mijn bachelor plantenbiologie gestudeerd en om dieper in het veld van planten en gewassen te duiken, daarna kwam ik naar Nederland om een ​​masterstudent milieubiologie te worden. Tijdens mijn studie aan de Universiteit Utrecht ontdekte ik dat ik meer gepassioneerd ben over het delen van kennis met kinderen en studenten, het doen van kennisoverdracht en transacties, dan het uitvoeren van de experimenten. Daarom heb ik gekozen voor het communicatieprofiel aan de UU, om te leren hoe je in de toekomst een leuke wetenschapscommunicatie-individu kunt zijn!