Mens - Robot Interactie

Ontdek de wereld van robots

De ins and outs van recente ontwikkelingen in de robotica

Leden (team 4):

1. Sacha van Ruiten
  2. Vera Verheijen
  3. Moyke Versluis
  4. Pim Wilms

Waar praten we over?

Robots beginnen steeds meer op echte mensen te lijken, maar hoe worden ze gemaakt en hoe passen ze in ons leven? Deze blog helpt je om alles te begrijpen over de robotwereld. Hoe bouwen we robots met behulp van moeilijk klinkende algoritmen (maak je geen zorgen, we leggen uit wat dit is!), Maar ook hoe gebruiken we ze? We zullen u uitleggen en laten zien hoe ze momenteel worden gebruikt; denk aan robotarmen en -benen voor mensen die hun eigen ledematen hebben verloren. Maar ook in grote fabrieken, waar tandpastapakjes worden gemaakt, en in het leger, waar drones worden uitgezonden om informatie van de vijand op te halen.

Ja, robots maken al een groot deel uit van ons leven en, verrassend of niet, zullen ze steeds belangrijker worden. Daarom vinden we het belangrijk om te weten hoe ze werken, waarvoor ze worden gebruikt en hoe we ze in de toekomst kunnen gebruiken! Misschien kan je je eigen robot bouwen!

Wie zijn we?

Sacha van Ruiten

Mijn naam is Sacha en ik heb vier jaar natuurkunde en sterrenkunde gestudeerd. In die jaren realiseerde ik me dat het best moeilijk kan zijn om aan mijn vrienden en familie uit te leggen wat ik doe. Dit maakte me behoorlijk gepassioneerd over het belang van goede wetenschapscommunicatie en begon mijn interesse om een ​​goede leraar te worden. Ik vind het belangrijk om altijd te blijven groeien en jezelf te blijven onderwijzen over allerlei onderwerpen, niet alleen over wetenschap. Twee jaar geleden organiseerden een paar mensen en ik een symposium over het belang van geestelijke gezondheid met meer dan 300 aanwezigen. Het was voor mij een geweldige kans om zoiets groots te kunnen organiseren en het was lonend om bij te dragen aan de opleiding van anderen.

Vera Verheijen

Ik ben Vera, een nieuwsgierige en enthousiaste studente die graag alles weet over het menselijk immuunsysteem bij ziekte en gezondheid! Ik ben overdag wetenschapper en verander ’s nachts in een sterke sportvrouw. Of het nu gaat om roeien, judo, zwemmen, voetbal of fitness, ik vind ze allemaal geweldig! Een andere passie van mij is lesgeven, ik ben roeitrainer en docent biologie en scheikunde voor middelbare scholieren. Benieuwd naar de wetenschap? Voel je vrij om me alles te vragen!

Moyke Versluis

Ik ben Moyke, een bètastudent die enthousiast is over het stoppen van ziekten door je voedselinname te veranderen. Naast het verspreiden van mijn liefde voor wetenschap, ben ik ook een zeer toegewijde sportvrouw. Ik speel graag tennis, ga hardlopen of geniet van de natuur tijdens een lange wandeling. Mijn laatste doel was om de halve marathon van Leiden, de stad waar ik woon, te kunnen lopen. En wat denk je, ik heb het gedaan! Mijn nieuwe doel is om jonge mensen te inspireren om meer over wetenschap te leren en hen te laten weten dat ze alles kunnen doen wat ze willen!

Pim Wilms

Ik ben Pim Wilms, op het moment van schrijven ben ik 22 jaar, geboren in 1998. In mijn vrije tijd geniet ik van sport en muziek. Ik geniet van zowel luisteren als muziek maken met verschillende instrumenten. Verder volg ik een master in onderwijs en communicatie van de wetenschap in Utrecht, Nederland. Mijn master is voornamelijk gericht op scheikunde, maar ik heb ook een aantal vakken natuurkunde gevolgd binnen mijn bacheloropleiding. Door deze kennis te combineren met mijn algemene kennis die door mijn eigen nieuwsgierigheid is verkregen, heb ik veel om over te schrijven. Mijn belangrijkste reden om voor deze blog te schrijven, is echter om informatie te verstrekken die je nieuwsgierig maakt. Dus als je vragen hebt of een verzoek hebt over een onderwerp, neem dan gerust persoonlijk contact met mij op!

Vertaald uit het Engels